Wat vinden onze zorgverleners van ons?! Tevredenheidsonderzoek

Onlangs heeft onze stagiaire Romy een zorgverlenerstevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder onze zorgverleners. Deze enquête was bedoeld om erachter te komen wat onze zorgverleners van ons vinden en wat eventuele ontwikkelpunten zijn. De vragenlijst bestond in totaal uit 36 vragen.
Op de vraag waarom zorgverleners graag door ons bemiddeld worden, geven ze aan dat er voldoende variatie zit in het aanbod van diensten, er veel diensten beschikbaar zijn, we samenwerken met leuke zorginstellingen en dat je als zorgverlener je eigen vrijheid en controle behoudt. Bovendien noemen ze het persoonlijke contact, onze betrouwbaarheid en onze goede naam als positieve punten. Het persoonlijke contact, het ruime aanbod aan diensten en geen bemiddelingskosten noemen onze zorgverleners als punten waarmee we ons onderscheiden ten opzichte van concurrenten.
 
‘Betrouwbaarheid, goede naam, uit ervaring’
‘Fijne opdrachtgever die niet te opdringerig is’
 
Op de algemene tevredenheid scoren we op een 5-puntsschaal een 4,09. Hierbij geldt een 0 als zeer ontevreden en een 5 als zeer tevreden. Onze zorgverleners zijn daarmee over het algemeen tevreden tot zeer tevreden over ons. En daar zijn we trots op! In onderstaande figuur is te zien hoe we als Zorg-gericht op de verschillende onderdelen van onze bemiddeling scoren: Diensten, Facturatie, Sollicitatie, Informatie en Communicatie en Algemene uitspraken



Tevens hebben we in de enquête gevraagd hoe waarschijnlijk het is dat een zorgverlener ons zou aanbevelen aan een vriend of collega. Aan de hand van de antwoorden op deze vraag kan de Net Promoter Score (NPS) worden bepaald. Dit geeft inzicht in de tevredenheid en loyaliteit van onze zorgverleners. Als we deze score berekenen aan de hand van de beoordelingen, dan komen we uit op een NPS van 58. Deze score kan vertaald worden naar ‘zeer goed’.
 
Naast de positieve beoordeling, heeft het onderzoek ons mooie inzichten opgeleverd in punten die we nog verder kunnen verbeteren. Dit zit met name in de communicatie rondom de beschikbare diensten. Hier zijn we achter de schermen al geruime tijd druk mee bezig, dus we hopen hier op korte termijn mooie stappen in te kunnen maken.
 
Uiteraard willen we alle respondenten ontzettend bedanken voor hun tijd en eerlijkheid bij het invullen van de vragenlijst. En uiteraard voor het gestelde vertrouwen in ons als organisatie. We gaan voor nog vele mooie jaren samen!

Aanmelden zorgverlener